- Menu podmiotowe
- Urząd Miejski
- Koordynator ds. dostępności
Koordynator ds. dostępności
Na podstawie art. 14 ust. 1 i 2 oraz art.59 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2020r. poz. 1062) Burmistrz Barczewa zarządzeniem powołał koordynatora oraz zespół roboczy ds. dostępności w Urzędzie Miejskim w Barczewie.
Do zadań Koordynatora do spraw dostępności należy przede wszystkim:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd,
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- monitorowanie działalności Urzędu Miejskiego w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Kontakt: Koordynator ds. dostępności w Urzędzie Miejskim
Katarzyna Białecka- Kierownik Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Barczewie, pok. 14
tel. 89 514 83 03 wew. 14
e.mail: katarzyna.bialecka@barczewo.pl
WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI
Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062, zwanej dalej: ustawą), każdy bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Urząd Miejski w Barczewie/Urząd Stanu Cywilnego w Barczewie o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej Urzędu, o których mowa w art. 6, pkt 1 lub 3 ustawy.
Natomiast na podstawie art. 30 ustawy osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Informację o braku dostępności lub wniosek o zapewnienie dostępności należy złożyć do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związana informacja lub żądanie zapewnienia dostępności (wniosek o zapewnienie dostępności).
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy,
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:
- osobiście: w Biurze Obsługi Interesanta w godzinach pracy Urzędu, Plac Ratuszowy 1, 11-010 Barczewo lub
- korespondencją pocztową na adres: Urząd Miejski w Barczewie, Plac Ratuszowy 1, 11-010 Barczewo , lub
- korespondencją elektroniczną na adres mailowy: kancelaria@barczewo.pl
- poprzez ePUAP: /5889lgadjj/SkrytkaESP
- poprzez eDoręczenia: AE:PL-21736-71445-WWAAC-20
Podmiot publiczny powinien zapewnić dostępność (zrealizować żądanie) bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, proponując dostęp alternatywny.
W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnioski się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa powyżej.
Uprzejmie informujemy, że w postępowaniu w przedmiocie wniosku o zapewnienie dostępności nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, z wyjątkiem przepisów dotyczących wyłączenia pracowników organu, doręczeń, sposobu obliczania terminów, uzupełniania braków formalnych i przekazywania wniosku zgodnie z właściwością.
Druk wniosku: Wniosek_o_zapewnienie_dostępności.docx (24,51KB)
Zarządzenie nr 0050.209.2020 Burmistrza Barczewa z dnia 14 września 2020 roku w sprawie powołania Koordynatora oraz Zespołu roboczego ds. dostępności w Urzędzie Miejskim w Barczewie :
- Zarządzenie Burmistrza nr 0050.209.2020.pdf (51,57KB)
- Ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Załączniki:
- Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego - na dzień 01.01.2025 (145,75KB)
- Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.pdf (188,68KB)
- Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego.pdf (104,89KB)
- Wykaz placówek pomogających osobom niepełnosprawnym.pdf (130,32KB)
- Wykaz stowarzyszeń wspierających osoby niepełnosprawne.pdf (67,81KB)